وضعیت بازار فولاد در زمستان سال جاری
نوشته شده توسط : آهن پرایس

طبق گزارشات منتشر شده، پایین آمدن دمای هوا در زمستان 96 تنها مشکل بازار آهن آلات در این سال بوده است. این در حالی است که بازار آهن در زمستان سال 97 با مشکلات بیشتری مواجه خواهد شد. در اواخر سال 96 شاهد رکود و کاهش خرید و فروش در این بازار بودیم اما سوالی که در این شرایط به ذهن خطور می کند این است که آیا زمستان سال جاری نیزبازار اهن دچار رکود خواهد شد یا خیر؟

در واقع این موضوع یکی از مشکلاتی بود که بازار اهن و فولاد کشور در سال 96 با آن رو به رو بود و بازار سال جاری غیر قابل مقایسه می باشد.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار اهن، در شرایط فعلی اکثر فعالان، بنکداران و انبارداران انتهایی زنجیره فولاد دچار بی انگیزگی شده اند بصورتی که انبارهایشان هر روزه خالی از موجودی می شود اما هیچ انگیزه ای برای افزایش موجودی وجود ندارد. وضعیت بازار فولاد کشور بصورتی شده است که حتی خبر هایی که مبنی بر بهبود وضعیت بازار در برخی رسانه ها منتشر می شود از نظر فعالان این بخش طنزی بیش نبوده و با بی تفاوت از کنار آن می گذرند.

اما مسئولین دولت به بررسی آمار و ارقام می پردازند و بر این عقیده اند که وضعیت بازار مطلوب می باشد. در این میان نظرکسبه و فعالان این بخش کاملا برعکس بوده و نه تنها اعتقادی به بهبود این وضعیت ندارند بلکه این شرایط را بدترین حالت بازار ارزیابی می کنند.

با توجه به اینکه ارائه گزارشاتی مبنی بر مقایسه سال 96 و 97 امری بسیار دشوار است، اما می توان به راحتی تفاوت های معاملاتی را میان این دوسال دید. از طرفی کلاهبرداری هایی که طی این سال ها اتفاق افتاه است باعث شده تا معامله گران دیگر بهم اعتماد نکرده و از طرفی دیگر سیاست های انقابضی دولت به عنوان عامل تحریک کننده موجب شده تا طی این سال ها میزان معاملات با کاهش زیادی رو به رو شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.





:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 شهريور 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: